Přijímací řízení 2024/25
Důležité informace pro rodiče a žáky o přijímacím řízení ve školním roce 2024/25 najdete zde!!!
https://www.prihlaskynastredni.cz/rodice-zaci.html?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=kam_po_devitce_newsletter_c_6&utm_term=2024-01-07
Termíny konání jednotné přijímací
zkoušky ve školním roce 2024/2025
Ministerstvo
školství, mládeže a tělovýchovy stanovilo termíny konání jednotné přijímací
zkoušky:
Jednotná
přijímací zkouška, jež se koná formou písemného testu ze vzdělávacího oboru Český jazyk a literatura a
písemného testu ze vzdělávacího oboru Matematika a její aplikace ve dvou
termínech, je stanovena v řádném termínu na dny:
Čtyřleté obory
vzdělání, včetně nástavbového studia:
1. termín:
pátek 11. dubna 2025
2. termín:
pondělí 14. dubna 2025
Obory
šestiletých a osmiletých gymnázií:
1. termín:
úterý 15. dubna 2025
2. termín
středa 16. dubna 2025
Jednotná
přijímací zkouška v náhradním termínu je stanovena pro všechny uvedené obory
vzdělání na dny:
1. termín:
úterý 29. dubna 2025
2. termín: středa
30. dubna 2025
Celý dokument MŠMT zde
Úplné znění novely školského zákona najdete na www.msmt.cz/dokumenty/zakony.
Výchovný poradce se věnuje problematice kariérového poradenství a procesu integrace žáků se SVP, včetně integrace nadaných žáků.
Vykonává činnost V poradenskou, metodickou, informační, o těchto činnostech vede písemnou dokumentaci. Náplň práce výchovného poradce vychází z vyhlášky č. 72/2005Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění vyhlášky č. 197/2016 Sb. a z plánu práce výchovného poradce pro daný školní rok.
Standardní činnosti výchovného poradce
Poradenské činnosti:
1. Kariérové poradenství a poradenská pomoc při rozhodování o další vzdělávacía profesní cestě žáků, tj. zejména:
a) koordinace mezi hlavními oblastmi kariérového poradenství - kariérovýmvzděláváním a diagnosticko-poradenskými činnostmi zaměřenými k volbě vzdělávací cesty žáka,
b) základní skupinová šetření k volbě povolání, administrace, zpracování a interpretace zájmových dotazníků v rámci vlastní odborné kompetence a analýzy preferencí v oblasti volby povolání žáků,
c) individuální šetření k volbě povolání a individuální poradenství v této oblasti ve spolupráci s třídním učitelem,
d) poradenství zákonným zástupcům s ohledem na očekávání a předpoklady žáků ve spolupráci s třídním učitelem,
e) spolupráce se školskými poradenskými zařízeními a středisky výchovné péče při zajišťování poradenských služeb přesahujících kompetence školy,
f) zajišťování skupinových návštěv žáků školy v informačních poradenských střediscích krajských poboček Úřadu práce České republiky a poskytování informací žákům a zákonným zástupcům o možnosti individuálního využití informačních služeb těchto středisek,
g) poskytování služeb kariérového poradenství žákům cizincům se zřetelem k jejich speciálním vzdělávacím potřebám.
2. Vyhledávání a orientační šetření žáků, jejichž vývoj a vzdělávání vyžadují zvláštní pozornost a příprava návrhů na další péči o tyto žáky, včetně spolupráce na přípravě, kontrole a evidenci plánu pedagogické podpory pro žáky s potřebou podpůrného opatření v 1. stupni.
3. Zprostředkování vstupní a průběžné diagnostiky speciálních vzdělávacích potřeb a mimořádného nadání a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami nebo mimořádně nadané žáky ve školských
poradenských zařízeních.
4. Spolupráce se školskými poradenskými zařízeními při zajišťování podpůrných opatření pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a intervenčních činností pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami.
5. Příprava podmínek pro vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacímipotřebami ve škole, koordinace poskytování poradenských služeb těmto žákům školou a školskými poradenskými zařízeními a koordinace vzdělávacích opatření u těchto žáků.
6. Poskytování služeb kariérového poradenství pro žáky se speciálními vzdělávacími potřebami a zejména pro žáky uvedené v § 16 odst. 9 školského zákona.
Metodické a informační činnosti:
1. Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy:
a) v otázkách kariérového rozhodování žáků,
b) s přípravou a vyhodnocováním plánu pedagogické podpory,
c) s naplňováním podpůrných opatření ve vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami,
d) s tvorbou a vyhodnocováním individuálních vzdělávacích plánů,
e) v práci s nadanými a mimořádně nadanými žáky.
2. Zprostředkování nových metod pedagogické diagnostiky a intervence pedagogickým pracovníkům školy.
3. Metodická pomoc pedagogickým pracovníkům školy v otázkách kariérového rozhodování žáků, integrace, individuálních vzdělávacích plánů, práce s nadanými žáky apod.
4. Předávání odborných informací z oblasti kariérového poradenství a péče o žáky se speciálními vzdělávacími potřebami pedagogickým pracovníkům školy.
5. Poskytování informací o činnosti školy, školských a dalších poradenských zařízení v regionu, o jejich zaměření, kompetencích a o možnostech využívání jejich služeb žákům a jejich zákonným zástupcům.
6. Shromažďování odborných zpráv a informací o žácích v poradenské péči dalších poradenských zařízení a jejich zajištění v souladu se zákonem o ochraně osobních údajů.
7. Vedení písemných záznamů umožňujících doložit rozsah a obsah činnosti výchovného poradce, navržená a realizovaná opatření.
1. Pedagogicko-psychologická poradna Olomouckého kraje - Jeseník
Dukelská 1240, 790 01 Jeseník
Telefon: 584 411 829, 724 131 963
E-mail: pppor@jes.cz
http://www.ppp-jesenik.cz/
Pracovní doba:
Po - Pá 7.00-14.30 hod.
2. Centrum psychologických služeb
Nerudova 405, 793 76 Zlaté Hory
Telefon: 739 036 165
E-mail: psychosluzby@gmail.com
3. Centrum duševního zdraví:
Dukelská 456, 790 01 Jeseník
Telefon: 584 412 462
E-mail: info@cdzjesenik.cz, cdz.jesenik@seznam.cz
http://www.cdzjesenik.cz/